Codziennie oglądamy setki zdjęć. Obojętnie czy przeglądamy gazetę, przeglądamy zasoby internetu, czy też po prostu mijamy na ulicy billboardy reklamowe, zewsząd docierają do nas różnego rodzaju fotografie. Warto więc poznać tajniki i rodzaje pracy jaką wykonują ludzie, dla których aparat jest nie tylko pasją, ale i źródłem utrzymania.
Pomijając zdjęcia artystyczne, bo te jakkolwiek piękne, rzadko kiedy stanowią pewne źródło dochodu, istnieje szereg specjalizacji, którymi fotograf może się zajmować. Każda z nich ma inne cechy i wymaga innej techniki i umiejętności.
Na przykład fotografia biznesowa ma za zadanie jak najlepsze zaprezentowanie wizerunków specjalistów lub po prostu pracowników danej firmy. Takie zdjęcia, umieszczone na stronie internetowej, mogą w znacznym stopniu poprawić wizerunek firmy i pomóc w zdobyciu nowych klientów.
Z kolei fotografia produktowa pomaga zaprezentować asortyment sklepów internetowych i nie tylko. Wszyscy wiemy, że z zakupami jest jak z jedzeniem- najpierw liczą się wrażenia wzrokowe. Dobry fotograf reklamowy potrafi wykorzystać naturalne zalety danego produktu, które w połączeniu z odpowiednim światłem i pozostałymi czynnikami potrafią zdziałać cuda. Przecież mając do wyboru produkty o tych samych właściwościach z pewnością wybierzemy ten, który lepiej się prezentuje.
Fotografia to dziedzina bardzo rozległa. Podane przykłady to tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o mnogość jej rodzajów i specjalności. Planując sesję zdjęciową warto zadbać, by fotograf był jak najlepszy w tym konkretnym aspekcie.