Katalogi firmowe to dobry sposób na zaprezentowanie profilu działalności firmy i pozyskanie wysokiej jakości linków. W swojej ofercie udostępnia je wiele firm pozycjonujących. Każdy może skorzystać z katalogu i umieścić w nim swoją stronę, część katalogów wymaga jednak uiszczenia opłaty za tą usługę. Czy warto za nią zapłacić?
Katalogi stron firmowych – czy warto?
Katalogi firmowe to rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który chce rozreklamować swoją działalność. Pozwalają bowiem, po pierwsze, zaprezentować firmę szerszemu gronu potencjalnych klientów, po drugie – zdobyć dobrej jakości link, który bezpośrednio wpływa na zdobycie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Czy klienci korzystają z katalogów?
Popularność katalogów jako źródeł informacji na temat interesujących miejsc w sieci co prawda sukcesywnie spada, wciąż jednak wielu użytkowników internetu właśnie tu szuka interesujących treści, towarów i usług. Przeszukują oni zasoby katalogów firmowych oraz spis katalogów, wybierając tylko najlepsze treści. Katalogi zawierają nie tylko link, ale także krótki opis w którym przedsiębiorca może krótko opisać zawartość swojej witryny. W ten sposób można skutecznie przykuć uwagę użytkownika.
Nawet, jeśli nie uda się dotrzeć do klienta bezpośrednio przeglądającego treść katalogu, to obecność na takiej witrynie zwiększa szanse na ujawnienie firmowej witryny w pierwszych wynikach wyszukiwania.
Popularne, płatne katalogi znajdują się pod opieką doświadczonych pozycjonerów, którzy skrupulatnie dbają o jak najlepsze notowania zgromadzonych linków. W praktyce korzystanie z internetowych katalogów często wykazuje większą skuteczność reklamową niż tradycyjne metody.